UniWeld yhdistää perinteisten kuori- ja putkilämmönvaihtimien edut spiraali- ja levyjämmönvaihtimiin sen suunnittelun ja rakenteen ansiosta. Tämä sekoitusrakenne perustuu lämmönsiirtokanavien suunnitteluun, jotka ovat yhdeltä puolelta putkimuotoisia ja toiselta puolelta levyjämmönvaihtimia. UniWeld Hybrid-vaihtimet hyödyntävät näin ollen putkilämmönvaihtimien etuja (korkea lämpötila, paineenkestävyys ja kestävä rakenne) sekä levyjämmönvaihtimien etuja (korkea lämmönsiirto, minimaalinen tila ja matala logaritminen lämpötilaero) kompaktissa järjestelmässä. Toinen etu verrattuna tiivisteellisiin levyjämmönvaihtimiin on kahden väliaineen turvallinen jakaminen jopa 80 barin paineissa ja lämpötiloissa -200 °C - +900 °C.
-: paine tyhjiöstä jopa 80 bariin
-: korkea lämmönsiirtokerroin
-: kompakti muotoilu
-: levypaksuus 0,4 mm - 1,0 mm
-: matala painehäviö
-: lämmönsiirtopinnat 2-10 000 m²
-: rakenne yksilöllisiin sovelluksiin
-: matalat logaritmiset lämpötilaerot
-: kannet voidaan flangata tai hitsata
-: käyttö lämpötiloissa -200 °C - 900 °C
-: mahdollinen lämmönsiirtopinta-ala 250 m²/m³
-: kevyt verrattuna putkilämmönvaihtimiin
-: kaikki hitsattavat ja puristettavat materiaalit voidaan käyttää
-: hyvä itsepuhdistus, korkean väliaineen nopeuden ansiosta
-: hyvä suorituskyky kaasulle, höyrylle tai nesteelle
-: käyttö lämmönvaihtimena, kondensaattorina tai haihduttimena
-: matalat tuotteen virtausaikojen herkille tuotteille
-: täysin hitsattu rakenne ilman tiivisteitä
Käyttämällä jalometallien (nikkeli, kromi, kupari...) galvanointia, korjauskohta muotoillaan uudelleen ja mitataan kehittämillämme mittausvälineillä tarkkuuden varmistamiseksi. Tuloksena on kestävä ja visuaalisesti lähes huomaamaton korjaus.
Työskentelemme nykyaikaisimmalla hitsaustekniikalla. Tämä ainutlaatuinen korjaustekniikka mahdollistaa meille korjauksia, joita ei ole aiemmin voitu toteuttaa. Hitsausaineet hitsataan hitsauslisäaineiden avulla (nämä koostuvat pääasiassa samanlaisista materiaaleista). Pinta-hitsaukseen tarvitaan vain lyhyet valmistelut, eikä hitsauskohtaa tarvitse esikäsitellä tai jälkikäsitellä (lämmittää). Sulaminen tapahtuu tarkasti korjauskohdassa ja alimmassa ampeerialueessa.